|
Post by Skeets on Oct 4, 2008 17:45:47 GMT 1
Hit kommer alle de ferdige og diskutert igjennom reglene som er vedtatt etter REBOOTEN i juni 2008.
Først ute:
ANTALL ACTION Den første koster 25 poeng, den neste 50 poeng osv, så det blir følgende sum: (2 actions er jo gratis)
2 actions: 0 3 actions: 25p 4 actions: 75p 5 actions: 150p 6 actions: 250p
Merk at du aldri kan ha fler actions en teamets verdi delt på 100. så team verd opp til og med 399p kan maks ha 3 actions osv.
-------------------------------------------------------------
|
|
|
Post by FEATS on Dec 15, 2008 23:57:16 GMT 1
Kun 20% av lagsummen kan brukes til feats. Feats som brukes opp, må lades opp igjen med 1 poeng fra lagets inntjente poeng.
Feks: Flashbang, Lazarus Pit, Nova Blast, Protected
|
|
|
Post by Skeets on May 21, 2009 20:29:26 GMT 1
- GM for 20 p ikke 15 p vis det annonseres et par dager i forveien at han / hun skal ha scenarioet kommende tirsdag.
|
|
|
Post by Skeets on May 21, 2009 20:33:37 GMT 1
Det koster ingenting å bytte tema / lag.
Eventuelt forslag fra meg er at det koster 10% av lagets poengverdi over 600 poeng
Har du 650 p på laget koster det da altså 5 p å bytte lag / tema.
|
|
|
Post by twiceborn on May 25, 2009 14:02:05 GMT 1
Når har folk diskutert disse to siste (ingen pris på å bytte lag og 20 poeng til GM for annonsert scenario). Det har jeg aldri hørt om.
Siden denne tråden er for ferdige og gjennomdiskuterte regler, og dette er noe jeg ikke engang har hørt nevn på epostlista, blir jeg litt forvirret. Har det vært frenetisk diskusjonaktivitet sist tirsdag?
|
|
|
Post by Stainawarjar on May 25, 2009 20:00:55 GMT 1
Det ble litt snakk sist om at GM skulle få ekstrapoeng for å annonsere på forhånd, dette for å skaffe økt interesse både for å være GM og for tirsdagsspilling generelt, da det lett møter opp flere hvis de vet det blir et planlagt scenario.
Den andre regelen var vel mer en "hmm, vi bestemte oss visst aldri for hva det koster så da koster det vel ikke noe"
Jeg synes for øvrig IKKE epostlista er stedet for å diskutere regler, det var jo derfor vi fikk dette forumet.
|
|
|
Post by twiceborn on May 26, 2009 21:27:12 GMT 1
Jeg er ikke negativ til ideen om å belønne planlagte, forhåndsannonserte scenarier. Det er en god ide. Det burde vært en selvfølge, men det faller gjennom så ofte at det kan være verdt å prøve en økt premiering.
Angående pris for å skifte lag, er det vel snakk om at enkelte var fryktelig i mot at det skulle koste noe. Jeg mente at 10 % av alle poeng laget har tjent OVER de 300 startpoengene var en ganske rimelig sum: Stor nok til at man ikke vil skifte lag annenhver uke uten videre, ikke så stor at man ved et punkt i livet hvor man føler sterkt for å skifte lag konsept føler at det ikke er verdt det og heller starter et nytt på 300 i stedet.
At det skulle koste ingenting synes jeg ikke er en god plan.
Jeg er enig i at tirsdagsspilling godt kan diskuteres her, men da må folk vite at det finnes en diskusjon. Vi vet jo godt at mange ikke følger med på dette forumet, og jeg har mange ganger linket hit fra epostlista for å få folk til å bruke det. Dette er en god måte i mine øyne. Når noe viktig diskuteres her, send ut en mail til lista om at det skjer med link, så kanskje flere også registrerer seg her og BRUKER forumet.
|
|
|
Post by Skeets on May 27, 2009 11:51:17 GMT 1
Nå er det snart et år siden rebooten og dette forumet har vært opp store deler av den tiden. Det har vel 20 medlemmer mest den andre gruppe siden har flere. Men der ligger det vel mange som ikke er med så ofte lengre også.
Vi her jo egentlig ikke kommet fram til så mye etter rebooten. og vet ikke om vi ligger så langt bak skjemaet for pre reboot poeng inntjening. virker som de fleste her 500 +- 100 poeng. (Så vit jeg har fått med meg da.)
Jeg syens 10 % av over 300 (Torgrim sitt forslag) er for mye. Kanskje er mitt for lite? Poenget er at det må gå ann a bytte uten å bli "satt tilbake" alt for mye. Noen har jo allerede flere lag...
Jeg hadde jo noen ideer til ting som gjorde at poeng kunne gå til andre ting en selve laget. Feks, Ryktebarometer osv. eller en Allianse Pool en support figuere / backup vis alt gikk galt for noen under et scenario.
Evt Keyword regler slik at lag som ikke har felles keyword kan få det når det er "ekte" lag / teamup det gjelder. Slik at de kan bruke feats ect.
|
|